diumenge, 23 de desembre del 2012

Bon dia, acció bona

Estem en els dies de Bon Nadal, dels millors desitjos, de bon any, de molta sort, i de bla bla bla. Em sembla molt bé, jo també ho he fet ja amb uns quants amics i amigues, coneguts i conegudes. En realitat la mateixa felicitat i sort que els desitjo per Nadal també els hi desitjo per cada dia de l'any. Així doncs, bon dia. M'agradaria pensar que més enllà d'aquestes boniques paraules hi ha alguna cosa més a fer, i avui escoltant a Vicenç Ferrer m'he adonat, una vegada més, que sí que hi ha molt per fer: les accions bones.

Aquestes són algunes de les seves paraules (aquí les podeu escoltar, valen molt la pena): “L'acció bona té en sí mateixa totes les filosofies del món, totes les idees, totes les religions. Si tens l'acció bona en el cor, que és la pràctica del bé, llavors ja t'has alliberat a tu mateix, ets lliure. En contes d'anar a estudiar cada dia una hora de ioga, o dues, ves o surt al carrer home, fes el bé, practica el bé encara que sigui de qualsevol manera”.

O aquestes altres: “La gent tenia unes esperances tremendes que jo faria miracles i vaig veure que això dels miracles anava molt a poc a poc. Era la providència que em portava pas a pas, i cada pas porta el seu patiment, i després venia la llum”. Aquí el podeu escoltar.

Poca cosa es pot afegir a aquestes paraules que a Vicenç Ferrer li surten del cor; només se m'acut dir que hauríem de tenir molt present que les accions bones no es poden guardar, o les fas o es perden.

Els meus millors desitjos per a cada dia.
Ah per cert, que tingueu també un bon dia de Nadal.