dissabte, 1 de setembre del 2012

La vida de tant en tant et fa regals


Anem tan capficats amb les nostres preocupacions absurdes del dia a dia que no ens adonem que la vida cada dia ens fa regals. 

A principis del mes de juliol vaig concertar una cita amb una persona, i com que la memòria no és el meu fort m'ho vaig apuntar a l'agenda, tal com faig habitualment. La cita era per tres o quatre dies després, de manera que vaig buscar la data corresponent per anotar-ho i em vaig trobar amb una sorpresa: en aquell dia no hi havia cap anotació de reunió ni cap recordatori de feina, que és el que habitualment hi trobo, sinó que només hi havia escrita aquesta frase: “la vida de tant en tant et fa regals”.

No recordava quan l'havia escrit ni per quin motiu, i em va sorprendre. No crec que fos cap revelació ni cap senyal de ves a saber què. Simplement vaig pensar que era només una casualitat: segurament algun dia de feia temps devia haver llegit aquesta frase en algun lloc i la vaig apuntar a l'agenda a un dia qualsevol, i allà es va quedar. Vaig pensar que potser seria una bona idea aprofitar aquesta casualitat i des d'aquell moment i fins el dia i hora de la cita anar observant allò que la vida m'anava regalant. El cert és que en vaig trobar bastants de regals, molts dels quals no me n'hauria ni adonat si no fos pel fet que em vaig proposar pensar en ells i donar-los valor. Potser això va fer que la meva actitud durant els següents dies canviés i fos més positiva: veia més oportunitats que preocupacions.

Si repasso el dia d'ahir, per exemple, em trobo almenys amb tres regals que em va fer la vida. No calen grans regals per alegrar-nos el dia, només aquelles petites coses que ens fan feliços. Potser a partir d'ara, de tant en tant, a l'agenda hi escriure aquesta frase: la vida de tant en tant et fa regals. I quan me la trobi pensaré que l'actitud i la forma d'encarar les situacions a la vida ens les fa percebre d'una determinada manera, i que fer-ho en positiu ens fa veure les oportunitats, i que si ens hi fixem ens adonarem que cada dia la vida ens fa regals. Valorar-los i estar-ne agraïts depèn de cadascú.


2 comentaris:

Espe ha dit...

Aquesta frase és molt certa, però saps en quina penso? en que realment cada dia és un regal i no ho valorem ,i si a més a més tenim algun regal (que realment el tenim !!!! ) La vida és un gran regal !!!!!!!! (Us recomano al FB una pàgina que es diu Optimismo interior bruto) . Petonssss

toni rius ha dit...

Tens raó Espe, hem d'entendre que tot el que ens passa té una part de regal, per inesperat i perquè ens vé donat. La resta depèn de la nostra actitud. Gràcies per comentar.